(044) 279 85 78
cntbhp@gmail.com

Про цифровий етикет бібліотекаря

Етикет – в перекладі з французької мови означає звід  правил поведінки, прийнятих   у будь-якому  суспільстві. У сучасному вигляді слово «етикет» було вжито при дворі короля Франції Людовіка ХІV, тоді гостям були  роздані картки (етикетки) з змістом  того, як вони повинні поводитися. З плином часу правила бібліотечного  етикету удосконалювались і зафіксовані в Кодексі етики бібліотекаря та затверджені конференцією  Української бібліотечної асоціації 26  листопада 2013 року. Мета документа  - визначення і втілення в життя принципів професійної етики працівників бібліотек, доброзичливого ставлення до читачів, користувачів, повага до людини. Особливо важливо це зараз – в час застосування інформаційних технологій  в бібліотеках. Головним завданням бібліотек є надання читачам інформації та задоволення їх запитів, як у традиційному вигляді, тобто в бібліотеці, так і в  електронному. В електронному середовищі  існують  свої правила поведінки, спілкування. Назва даних правил –  нетикет, від двох слів «мережа» (з англійської мови) і етикет.  

   Нетикет містить рекомендаційні положення і правила:                                                              

будувати прості, зрозумілі конструкції повідомлень;

дотримуватися лаконічності;

обговорювати конкретні питання, проблеми;

висловлювати свої думки –грамотно – це справляє приємне враження.  

   Серед бібліотек найбільш використовуваним комунікативним каналом є електронна пошта. При електронному листуванні важливо дотримуватися таких правил,  як і при телефонній розмові чи при особистій зустрічі:

   заповнювати графи «кому», «тема», привітання, зміст листа, особистий підпис (з зазначенням контактів). В офіційних листах не слід використовувати  смайлики, яскравий фон   і кольорові шрифти. Дотримуючись правил нетикету працівники бібліотек мають змогу залучити користувачів до бібліотечного сервісу і створити позитивний імідж бібліотек. Доречно нагадати вислів письменника Джонатана Свіфта «Хорошими манерами володіє лише той, хто найменшу кількість людей ставить у незручне  становище». Слід пам’ятати, що цифровий етикет – це складова професіоналізму бібліотекарів.

https://melni.me/pravyla-tsyfrovogo-etyketu/

http://repo.knmu.edu.ua/bitstream/123456789/17833/1/%D0%A2%D1%96%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf

https://www.slideshare.net/Libnadvirna/ss-94870320

 

Добавил: CNTB, 30.09.2020, в категорию Цікаві факти
Просмотров: 20 | Загрузок нет | Рейтинг: 3.0