(044) 279 85 78
cntbhp@gmail.com

Порошкова, гранульована чи сублімована: почали масово виготовляти розчинну каву

Газета по-українські.-24.07.2020

 

Розчинну каву виготовляють із підсушених, подрібнених і оброблених зерен обох сортів Арабіки й Робусти.

24 липня 1938 року вважають початком масового виробництва розчинної кави. Цього дня швейцарська компанія виготовила першу партію нового продукту. Першу технологію виготовлення розчинного порошку вигадав японський хімік Саторі Като 1901 року. Через 5 років англійський хімік Дж. К. Вашингтон, який любив заварну каву, звернув увагу на порошковий наліт на стінках турки. Після кількох експериментів він створив розчинну каву. Але її смак і якість залишали бажати кращого. У 1930-х розчинна кава набула популярності завдяки співпраці компанії Nestle і бразильських виробників кави. Працівнику Nestle Максу Моргенталеру 1938 року вдалося створити порошок, який зберігав властивості кавових зерен у напої і довго зберігався. Розчинну каву виготовляють із підсушених, подрібнених та оброблених зерен обох сортів Арабіки і Робусти. У продажу представлено три види: порошкова, гранульована і сублімована. Перша - найдешевша. Обсмажені кавові зерна перемелюють, обробляють гарячою водою під тиском, фільтрують і сушать. Технологія отримання гранульованої кави відрізняється тим, що на останньому етапі виробництва порошок обробляють гарячою парою - і так з'являються гранули. Для сублімованої - мелену сировину варять, потім випаровують із неї воду. Головний гравець українського ринку - "Галка ЛТД". Найпопулярніші закордонні бренди - Jacobs і Nescafe. Обсяги українського експорту в 184 рази менші за імпорт. Зокрема, 2016 року було експортовано 162 т кави, що на 17,3% більше, ніж 2015-го. Але на 57,4% менше, ніж 2014 року. Продають українську каву в Молдову, Білорусь, Грузію, Вірменію. У вересні 2016 року – серпні 2017-го у структурі продажів найбільшу частку мала натуральна кава - мелена і в зернах: 35% частки в натуральному і 24% в грошовому вираженні. На розчинну каву припадає 26% в натуральному і 54% в грошовому вираженні. Кавові мікси мають 33% частки в натуральному і 18% в грошовому вираженні, за даними дослідження Nielsen. 50% любителів кави купують нову упаковку раз на місяць, 31% - раз на 3 тижні, 17% - приблизно раз на 2 місяці. 2% заходять у супермаркет за ароматним напоєм що два тижні. 60-грамова упаковка розчинної кави коштує від 40 до 80 грн. Один стік обійдеться у 3-4 грн. Основний недолік розчинної кави - слабший аромат. Виробники дорогих марок борються з цим. Додають у продукт штучні або натуральні ефірні олії. За даними аналітиків ринку, в Україні щороку популярність розчинної кави падає. А зернової навпаки - зростає. Це підтверджує поява великої кількості кав'ярень у містах. Медики й учені, які довгі роки вивчали вплив кави на організм, дійшли висновку, що все добре в міру. Першу чашку кави варто пити не раніше 10:00 і не пізніше полудня.

Gazeta.ua

 

Добавил: CNTB, 27.08.2020, в категорию Цікаві факти
Просмотров: 15 | Загрузок нет | Рейтинг: 5.0