(044) 279 85 78
cntbhpp@gmail.com

Знайти нові маршрути для українського зерна буде непросто, — NYT

Фокус.-22.06.2022

Ширина залізничних колій в Україні відрізняється від європейських, на Дунаї недостатньо поромів для перевезення значних обсягів зернових, а маленький румунський порт Констанца просто не впорається з нашим урожаєм.

Блокада Чорного моря російськими військами призвела до глобального зростання цін на зернові та викликала побоювання щодо голоду. До того ж Україні доводиться шукати нові маршрути для постачання сільгосппродукції. Про це повідомляє NYT. Замість постачання пшениці, соняшникової олії, кукурудзи й інших продуктів через українські порти, доводиться розглядати альтернативні варіанти — через Польщу, або Дунаєм на південний захід у Румунії і далі через румунський чорноморський порт Констанца. Представники країн Заходу пропонують свої альтернативи, наприклад, президент США Джо Байден минулого тижня заявив, що Сполучені Штати спільно з ЄС можуть побудувати зерносховища в Польщі. Британський прем'єр-міністр Борис Джонсон запропонував розвивати наземні маршрути, що вже використовуються. Проте, за оцінками аналітиків, альтернативних маршрутів, хоча вони й дещо збільшують експорт, все ж таки буде недостатньо, щоб задовольнити глобальний попит. Майк Лі, фахівець із чорноморських сільськогосподарських проєктів британської компанії Green Square Agro Consulting вважає, що чорноморські порти — єдиний реальний маршрут для постачання потрібного обсягу зернових, й альтернативи морським портам немає. Президент Зеленський визнав, що альтернативні маршрути є більш дорогими і дозволяють перевозити дуже невеликий відсоток від колишніх обсягів зерна — від 50 до 60 мільйонів тонн сільськогосподарської продукції щорічно. У 2019 році до пандемії Україна забезпечувала приблизно 15% світового експорту пшениці. На думку Андре Дефуа, який представляє компанію Strategie Grain, якщо не станеться дива, обсяги експорту знизяться до 6%.

 

https://focus.ua/

Добавил: CNTB, 01.07.2022, в категорию Дайджест