(044) 279 85 78
cntbhp@gmail.com

Тарас Висоцький: Ми почали рік з 24% відмов на звернення бізнесу, завершили — з 5%

AgroPortal.ua.-07.09.2020

Ліквідація Мінагрополітики. Рішення про відновлення. Завершення земельної реформи. Небувала засуха та зниження врожаю. Затримка з виплатою дотацій. COVID-19. Це далеко не повний перелік того, чим останній рік живе український агросектор.

Як балансувати в нетипових умовах, як розвиватимуться програми підтримки та які пріоритети ставить держава у розвитку аграрного сегменту, нам вдалося розпитати у заступника міністра з розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Тараса Висоцького.

Тарасе, уже рік, як ви були призначені на посаду заступника міністра з розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства. Розкажіть, що вдалося зробити за цей час? Від чого довелося відмовитися у зв’язку з ліквідацією окремого Міністерства аграрної політики та продовольства? Та зокрема як вплинула ця трансформація на роботу?

Тарас Висоцький: Дискусія щодо доцільності ліквідації Мінагрополітики триває досі. Від об’єднання функцій в одному міністерстві відчуваються як позитивні моменти, так і негативні. Проте важливо, що ми врешті досягли консолідованої позиції за напрямками роботи та отримали позитивні результати. Особливо в останні пів року, коли весь світ зіткнувся з пандемією коронавірусу. Перші пів року ми працювали в умовах турборежиму. Далі темпи не знизилися, але виникли інші пріоритети у зв’язку з поширенням COVID-19. Нам довелося швидко змінювати пріоритети. На мою думку, базові виклики, які поставило перед нами поширення коронавірусу, вдалося більш-менш подолати саме завдяки об’єднанню функцій в одному міністерстві. Ми змогли обійтися без радикальних заходів, тоді як європейські партнери реагували жорсткіше. Україна пройшла цей період без обмежень для міжнародної торгівлі та зайвої шкоди для виробників і споживачів. Не було ні фізичного дефіциту, ані надмірного цінового ажіотажу. Те, що експорт за всіма напрямками контролювався єдиним органом, стало великим плюсом. Аналогічно — у сфері цінового регулювання. Його відміна стала одним із найбільших досягнень процесу дерегуляції. В умовах поширення коронавірусу ми до цього інструменту знову вдалися і постійно тримали руку на пульсі так, щоб ні споживачі, ні виробники не відчули негативного впливу. В рамках різних міністерств історично існували відмінні позиції у цьому питанні, тож досягти консенсусу було би складно. Окрім того, за перші пів року проведено ряд регуляційних засідань Кабміну. Більшість ініціатив аграрних асоціацій — із сільськогосподарської техніки, насінництва, земельних відносин — реалізовані знову ж таки завдяки об’єднанню. Досі подібні ініціативи розглядалися місяцями. Ми починали рік із показником відмов на звернення бізнесу на рівні 24%. Часто це були відмови з формальних причин, по суті — через небажання розбиратися, очікування хабаря тощо. Зараз ми впровадили електронний документообіг, провели дерегуляцію і маємо показник відмов на рівні 5%. Ряд речей зламали міцну стіну бюрократії, що існувала між відомствами. Одна з головних — згуртована команда, чого не можна було досягнути за квотного принципу призначень уряду.

Зараз йдеться про відновлення Мінагропроду. Чи не зламає це вже налагоджений процес? Поділіться поглядом зсередини.

Тарас Висоцький: Основна складність може бути в тому, що в деяких регуляторних питаннях виникає внутрішній конфлікт інтересів. Не завжди легко знайти компроміс. Маю на увазі такі гучні питання як регулювання ринку мінеральних добрив і нафтопереробних продуктів. З одного боку, у Мінекономрозвитку є окремий структурний підрозділ — департамент захисту внутрішнього виробника та промисловості, з іншого — аграрний сектор, який є теж національним виробником, і тут не завжди можуть співпадати інтереси. Досі у подібних питаннях ми бачили напруження, але все завершувалося позитивно, компромісно. Не виключено, що у цій сфері можуть виникати складнощі. Відповідаючи за всю економіку, ставлячи пріоритети, не завжди можна досягнути win-win результату для всіх секторів. Іноді дійсно треба підтримати один сектор за рахунок іншого. Ось тут можуть бути складнощі. Водночас, легше вирішувати подібні ситуації однією командою, прямо обговорюючи всі підводні камені, а не спілкуючись формальною бюрократичною мовою на рівні різних відомств. Тож питання не в кількості міністерств, а в командному дусі та взаємодії. Тоді ризик неефективної комунікації, непорозуміння мінімальний. В агросекторі критичною є державна підтримка. Треба врахувати, що більшість програм виплачується восени. І підходити до процесу не емоційно, а максимально зважено. Тоді я не бачу ризиків: усе можна налагодити, хоч процес і займе трохи часу.

Далі інтервю заступника міністра з розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Тараса Висоцького.

agroportal.ua

Добавил: CNTB, 17.09.2020, в категорию Дайджест