(044) 279 85 78
cntbhp@gmail.com

Названо ТОП ключових питань, які потрібно вирішити в агросекторі України

AgroTrend.-09.09.2021

В Україні розпочинається новий політичний сезон – цього тижня починає свою роботу шоста сесія Верховної Ради України дев’ятого скликання.  Агровиробники очікують і від законодавчої, і виконавчої гілок влади ухвалення низки законопроєктів та рішень, які допоможуть вивести агросектор на якісно новий рівень. 

Консолідація земель. Вирішення питання консолідації земель в умовах відкритого ринку землі є особливо актуальним. Власне, це продовження земельної реформи і один з важливих пунктів її подальшого успіху. Закон про консолідацію земель, який прийняли у 2018 році, на жаль, недієздатний. Його норми передбачають необхідність вирішувати справи в судовому порядку з кожним власником земельної ділянки, який не згоден обміняти її на іншу. Але такий спосіб лише утруднює ситуацію, а не вирішує її. Наразі ж у Верховній Раді зареєстровано законопроєкт №5438-1 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо консолідації земель”, який має на меті спростити вирішення питання. 

Запровадження нової методики НГО. Нормативно-грошова оцінка землі (НГО) — базис, на основі якого здійснюється чимало розрахунків в агросекторі, зокрема, податків. Від неї також залежить і вартість земель с/г призначення — ціна не може бути нижчою НГО, встановленої в регіоні. Разом з тим, методика розрахунку НГО давно застаріла і потребує радикального оновлення. Міністерство аграрної політики та продовольства України має розпочати роботу над розробкою нової методики розрахунку НГО, яка буде враховувати реальну кількість вологи, якість ґрунтів, їх родючість та відповідатиме реальній вартості земель.  

Реформа “Укрзалізниці”. Логістичне питання давно гостро стоїть для аграріїв, особливо в період жнив. Через дефіцит локомотивів та вагонів, низьку швидкість руху потягів, агровиробники не можуть вчасно доставити вирощену продукцію в порти.Це веде до зриву контрактів та великих збитків. Востаннє така ситуація склалась у 2019 році і цілком може статись і цьогоріч, оскільки маємо рекордний урожай.Суть реформи — у розділенні залізниці на оператора інфраструктури та компаній, які займаються перевезеннями. Оператор інфраструктури має відповідати за обслуговування колій та встановлення для всіх єдиного тарифу. Окремо повинні працювати компанії, які займаються перевезеннями.

Завершення реформи ДАБІ. На зміни в роботі державної архітектурно-будівельної інспекції чекає вся бізнес-спільнота. Адже хто хоч раз стикався з роботою цієї установи, знає, як непросто буває отримати різні дозволи. Приміром, підприємство-учасник ВАР, ФГ “Аделаїда” пів року безуспішно добивалось видачі дозволу на будівництво картоплесховища. Зрушити питання з мертвої точки вдалось лише після втручання Мінагро. Наразі у першому читанні прийнято законопроєкт №5655 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери містобудівної діяльності”, до розробки якого долучились і експерти заснованого ВАР аналітичного центру “Розумна країна”. Документ передбачає цифровізацію дозвільних поцедур, альтернативний вибір суб’єкта містобудівного контролю, посилення відповідальності суб’єктів містобудування за правопорушення тощо. 

Це далеко не всі нагальні проблеми агросектору. Ліцензування пального для власних проблем, вирівнювання вимог щодо граничного навантаження транспортного засобу, встановлення максимального терміну розрахунку торговельних мереж з постачальниками харчових продуктів тощо, —  питання, які теж потребують уваги. Разом з тим, успішне вирішення вже перелічених пунктів, дасть поштовх агросектору до розвитку та якісних, прогресивних змін.  

agrotrend.com.ua/

Добавил: CNTB, 17.09.2021, в категорию Дайджест