(044) 279 85 78
cntbhp@gmail.com

Чому українське аграрне лідерство потребує постійного підтвердження

Максим Мартинюк,

в.о. міністра аграрної політики і продовольства України

AgroPortal.ua.-25.01.2019

Європейські країни давно і міцно позбулися стереотипу, що хороший товар реклами не потребує. Не шкодуючи грошей і дипломатичних зусиль, вони реалізують прямо протилежну політику.

Згідно із затвердженим днями бюджетом, в поточному році Євросоюз направить на маркетинг і прямий PR своєї продукції понад 190 млн євро. Велика частина суми буде направлена на промо-заходи на зростаючих і найбільш перспективних ринках, зокрема, Китаю і Південної Америки. Приказка «Вміла добре готувати, та не вміла подавати» чітко відображає, що українці також прекрасно поінформовані про важливість вміння показати товар лицем. Обізнані, але нехтували цим принципом в частині сільського господарства останні кілька років. На це були об'єктивні причини — перераховувати їх немає сенсу, адже всі пам'ятають, що зусилля держави в 2013-2015 рр. були зосереджені на відстоюванні самого права на існування. Разом із геополітичними, як це завжди буває, прийшли економічні проблеми, які також не дозволяли замахуватися на участь в міжнародних виставкових заходах, де середній чек за присутність обчислюється десятками тисяч євро. На сьогодні економічні проблеми нікуди не поділися (хоча відрадно, що гостроту вони все ж втратили), але якщо продовжувати ігнорувати можливості для розширення присутності на зовнішніх ринках, то вони, ці проблеми, і не зникнуть. Статус України як одного з ключових гравців світового ринку продовольства беззаперечний, але не самодостатній. Ми лідери експорту тільки поки у нас купують, і це партнерство вимагає певних зусиль щодо його підтримки. Це стало очевидно в січні минулого року на найбільшій в світі продовольчій виставці-ярмарку «Зелений тиждень» в Берліні, де Україна, з її 40+ млн тонн експорту зерна і першим-п'ятим місцем у рейтингу світових постачальників основних агропродуктів, була присутня в форматі офіційної делегації, але не брала участь як національний гравець. Відсутність не те що національного павільйону, але навіть презентаційного стенду держави, викликала явне здивування у європейських колег, які звикли сприймати українське сільське господарство як одне з найбільш масштабних у Європі. У 2019 році після п'ятирічної перерви Україна повернулася на «Зелений тиждень» в форматі національного павільйону, показавши, наскільки це можливо вмістити на 1200 метрах, найкраще, що є у нас в АПК: масштабні сучасні високотехнологічні компанії, унікальне розмаїття продуктів, багаті традиції, неймовірну національну кухню, талановитих людей.

agroportal.ua

 

Добавил: CNTB, 01.02.2019, в категорию Дайджест
| Теги: Чому українське аграрне лідерство п