(044) 279 85 78
cntbhp@gmail.com

Без шампанського, але з українським бренді

День.-09.01.2020

Що чекає наших виробників, які використовують у назві своєї продукції європейські географічні зазначення, і чому варто розкручувати власні локальні бренди?

Усі знають коньяк, шампанське, пармезан чи фету, але не всім відомо, що перелічені назви є географічними зазначеннями і тому можуть вироблятися лише на чітко визначеній території з дотриманням встановлених вимог. А це означає, що незабаром українським виробникам доведеться відмовитися від використання цих та багатьох інших іноземних географічних зазначень, які Україна зобов’язалася охороняти на своїй території, підписавши Угоду про асоціацію з ЄС. У Європі наразі зареєстровано вже понад 3,5 тисячі географічних зазначень, а в Україні система власних географічних зазначень лише в процесі становлення, і на сьогодні маємо лише один зареєстрований до регламенту ЄС український харчовий продукт із географічним зазначенням — це Гуцульська овеча бриндзя. Хоча часу на розкрутку залишилося не так уже й багато, зазначив національний експерт із маркетингу і комунікацій проекту ЄС «Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні» Іван ГАЙВАНОВИЧ під час зустрічі з товаровиробниками Вінниччини. До 2026 року українські підприємці повинні відмовитися від використання популярних брендів, які характерні для певних територій, і знайти замінники. Пришвидшити цей процес має на меті закон про географічні зазначення, який набув чинності 1 січня 2020 року. «Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правової охорони географічних зазначень є новою редакцією колишнього закону «Про охорону прав на зазначення походження товарів», гармонізованою із законодавством Європейського Союзу. Це рамковий документ, слідом за яким очікується ухвалення трьох секторальних законів, що регулюватимуть використання й охорону географічних зазначень для сільськогосподарської продукції та харчових продуктів, а також для вин та спиртних напоїв», — відзначає експерт і додає, що на сьогодні є багато продуктів, назви яких не дозволено використовувати незареєстрованим виробникам. Так, згідно з Угодою про асоціацію з ЄС, Україна до 2026 року має відмовитися від використання захищеного географічного зазначення «коньяк», тож наразі для цього українського продукту шукають іншу назву. Також українським виробникам сиру фета з 2023 року доведеться відмовитися від цієї назви, адже вона є захищеним географічним зазначенням.

www.day.kiev.ua/ 

Добавил: CNTB, 20.01.2020, в категорию Дайджест